tisdag 23 augusti 2011

tisdag

I morse tänkte jag ta sovmorgon efter att dotter farit till skolan men det tyckte inte en telefonförsäljare som ringde 2 ggr kl : 9.00. Undrar vem som vill egentligen ha det jobbet ?  Nå gav upp och koka kaffe sen såg det ut att bli en fin dag så jag gick ut och tog tag i blombänkarna.
På baksidan har jag nå perenner som växt och blivit stora och fula som jag ville ha bort men ville ju inte slänga dom så jag grävde opp en annan blombänk på gården dit jag satt ner dom. Så nu är det tomt i min ena blombänk men den får vara så till våren så ska jag flytta dit nå andra lägre perenner.
Sen fortsatt jag med att städa bort sommarskor och ordna opp i centralgarderoben. Tvättade fönstren sen och bytte gardiner bara dotterns rum kvar men jag måste fråga henne vilka gardiner hon ska ha. I början av sommaren tvätta jag mattorna och nu ska jag ta in dem tillbaka det är så skönt att vara utan mattor i hela huset på sommaren och så luktar det gott när man tar in dem på hösten.
Jo nu är det nog höst och snart börjar naturen ändra färg, tycker det är så fint på hösten när hela naturen skiftar i olika färger.
Nu blir det att föra dotter på teori och gitarr och kanske jag far på zumba ikväll oxå för imorgon börjar mitt 8 dagars jobbpass.

Inga kommentarer: