tisdag 16 augusti 2011

tisdag

Idag började skolan på då, dotter började på årskurs 9 !
En riktigt slappardag hade jag från förmiddagen sen blev det att fara och handla och till middag blev det Tacogratäng och sallad, ny maträtt men god.
Med ny energi i kroppen for jag till gymmet på 2 pass, först RPV 45 min och direkt på BODYSTEP 55 min. Nu känns det i benen och hungrig är jag så nu blir det en kvällsmacka.
TACOGRATÄNG

Det här behöver du:
  • 1 påse nachos chips
  • 400 gr malet kött
  • tacokrydda
  • 1 burk creme fraiche
  • 1 burk philadelphiaost
  • ½ burk santa maria tropical salsa (eller vanlig salsa )
  • 2 dl majs (kokt)
  • 1 påse riven ost
Gör såhär:
Häll ut nachos i en ugnsform, stek köttet och blanda ner tacokryddan. Häll över nachos. Blanda Creme fraichen med philadelphiaosten, salsan och majsen, häll över köttet. Toppa med osten. In i ugn 200 grader ca 15-20 min. Servera med en god sallad och andra valfria tillbehör.

Inga kommentarer: