onsdag 27 juli 2011

onsdag

Hel ugnsbakad lax med pesto och pinjenötter 

 ingredienser : 

900 gram 
0,5 tsk 
4 msk 
0,75 dl  / jag satt en hel burk
70 gram 

Tillagning

10 portioner

1. Sätt ugnen på 180 grader. Rosta nötterna i en torr teflonpanna. Lägg laxfilén med skinnsidan nedåt i en ugnsform. Salta lätt.

2. Blanda ihop pesto och creme fraiche. Smaka av med salt och peppar och bred över fisken. Stek i ugnen i cirka 15 minuter för rosa kärna och 25 minuter för helt genomstekt. Strö över pinjenötterna.

Gjorde ett nytt lax recept idag, det var gott och enkelt. Kommer att laga det igen. Gjorde även coleslaw som alltid är lika gott. 
Hittills idag har jag handlat, målat brädor och kokat mat. Fint väder har det varit idag igen :) 
Ikväll ska jag och planera och boka en Helsingfors resa.
Jag har igen vunnit en tävling på facebook den här gången via dermoshop men jag vet inte vad jag vann men det kommer väl på posten. Tänk vilken tur jag haft denna sommar !

Inga kommentarer: