söndag 24 juli 2011

fredag-söndag

Jag hade ledig helg men gubben jobbade så jag for ensam till villan, dotter bodde hos kompis. Mamma och pappa var även där och min morbror med fru i deras villa och kusin med familj i deras villa.
På fredag när jag kom dit var det fint väder, hett och kvavt, var och simmade i 24 gradigt vatten. Ett häftigt åskväder kom över oss oxå, hann just opp ur vattnet när en blixt var rakt ovanför oss. Senare på kvällen fick vi gäster ( släkt från sverige ). Var även ut och joggade på kvällen och sen hade vi brasa och grilla korv. Pappa och kusin var och la ut näten.
På lördag var det oxå hett, var in till Kristinesstad på loppis och handla.  Det kom 30 abborrar i näten så kusin B fileea några som vi stekte till lunch resten rökte vi på söndag. Sen var åskan och regnet över oss igen. Föräldrarna for på kusinträff så vi yngre hämta ner mormor (82 år) till villan och bjöd henne på middag och kaffe. Senare när vi fört hem henne satt jag, kusin B och kusin S med sambo ute en stund tills åskan kom igen då fick vi gå in och spela spel och dricka vin och öl. Lilla söta E sov så sött. På söndag var det bara att packa och fara hem. En skön helg var det !

Inga kommentarer: