onsdag 18 juli 2012

här var det dött

Jo det har blivit lite blogginlägg på sistone men jag har njutit av semesterns sista dagar.
Ett besök till Tuuri med Lina och Mårten där vi shoppade loss :) sen övergav jag den hårtarbetande familjen och for på ett besök till Nina och Jonas på Kråkskär där vi bastade och simmade.
Sen fick vi trevligt besök från Sverige.
Firade bröllopsdag med middag på Strampen och champagne.

Då var man tillbaka på jobbet igen då. Idag var jag dock ledig och tog en cykeltur med Lina på 19 km (karperö-smedsby-Böle-stenhaga-Smedsby-Karperö) solade lite och sen ett besök på gymmet så nu klagar faktiskt mina ben/vader lite men det blir gympaus över helgen för då bär det av till Jeppis för Mårten ska på klassträff och medan tänkte jag besöka Jakobs dagar ! Och efter det börjar hans 4 veckor långa semester ! Kanske det är min tur nu då att få komma hem till dukat bord och städat hus :)

En hel hop med böcker har jag hunnit plöja genom oxå och har några kvar att läsa sen kan jag låna dina Linda :)
Eventuellt ska vi  få tillökning i familjen ;) och så blir det kanske nya utmaningar för mig i höst ! Återkommer till dom två planerna när det är spikat.
Nu blommar den :)

2 kommentarer:

Linda sa...

Jaså du är på gång igen med planerna om nya tillskottet! ;)
Har läst 3 av böckerna ren. Mamma har två men antar hon läser dem snabbt! :)

Anne sa...

Jo he riktigt nära nu :)