fredag 6 juli 2012

livet på villan

I onsdags lämnade jag dotter och gubben hemma eftersom dom jobbar och stack till villan. Stannade och hälsade på mormor Marianne som bjöd på risgrynsgröt,kaffe och glass.
 Har solat,slappat,simmat,solat och lekt. På torsdag morgon for jag ,Ted och pappa ut med näten. Det var spegelblankt och solsken. Vi har spelat mölkky,simmat, fiskat,joggat,ätit och ätit och solat. Vi var ett varv till Kristinesstad camping och simmade och åt glass.Umgåts med Bodil och Håkan,Basse, Ann-sofi och Elsa,Mona och Kjell.
 Idag har vi grundmålat gäststugan och klippt gräs och solat och simmat. Nu kom vi just från tomatkarnevalen.
Imorgon är det väl dags att börja söka sig hemåt och se om Mårten har kokat nå mat åt sig som mormor Marianne alltid funderar på när jag kommer hit själv. Har du lagat nå mat åt Mårten nu som han kan värma åt sig när du är här? frågar hon och jag brukar svara kan han inte koka själv så måste han vara utan :) Generationsskillnad kanske ?







Här är syrran och jag igår på senkvällen och försöker fånga gammelgäddan som villagrannen sett i vassen men syrran drog upp en jätte Id och jag kastade i draget, så Lina om du läser detta så var det ditt kastspö jag lånade som moffa har byggt åt dig och det var ditt drag som lämnade i botten.

Inga kommentarer: