söndag 1 april 2012

söndag

Min söndag :

vaknade 5:30 när dotter kom hem från LAN, vaknade 8.00 när gubben kom från jobbet, vaknade 10:30 och steg opp. Åt frukost ,läste bladet och konstatera att det var ett dåligt 1 aprilskämt i år. Kollade runt på internet, dotter vakna. Jag fick för mig att skura opp båda badrummen. Vi bestämde oss för ett besök till gamla vasa till lillasyster.
 Dotter skulle fara med longborden tänkte hon och jag skulle fara med bil via suvi-kirppis. Så kl 13 startade vi. Men när jag hade kommit till gamla vasa fick jag fara mot dotter för cykelvägen i Smedsby förbi Neste var inte sopad så det gick inte att åka där. Väl framme höll M och pappa på med golvet, Linda tvätta fönster och mommo lekte med barnen. Lina och Linda gick genom nå sånger på gitarr och piano, jag lekte med ungarna. Ted tyckte det var kul att säga april,april din dumma sill och alla blev vi lurade :) Vi kollade in Vilgots nya cykel.
Dags att fara hem och la lövbiff,franskisar och rödvinssås.
Nu ska jag slappa framför en film och Lina läser på prov hoppas jag, gubben vakna just. Klockan är 16.50.
Senare ikväll tänkte vi besöka gymmet.
Så hittills har det varit en helt bra slapp söndag och imorgon börjar en ny vecka ,dock en kort sådan för även jag får vara ledig fre,lö och söndag :) På lördag far Lina till Ruka och vi ska på 40 års fest :)
Glad påsk !

Inga kommentarer: