torsdag 19 april 2012

Mjöd

Det känns lite stressigt livet just nu. Mycket jobb och lite ledigt . Borde hinna med så mycket städa , baka , ställa till med kalas . Men det ordnar sig alltid på ett eller annat sätt :)

Konstigt att varje år är alla tomflaskor försvunna när jag ska börja tillverka mjöd, dricker ingen hos oss koskenkorva ? Troligen inte !

Denna lediga dag har snart gått redan men jag tog mig en välbehövlig sovmorgon och nu är vi på Rinta- jouppi för att byta olja i min bil sen ska vi och handla och ikväll har dotter konsert i Smedsby så dit far den här dagen. Det är ju tur att inte alla dagar är tråkiga.

Uppdatering : inget oljebyte idag för snabbservicen hade inte tid så nu har jag beställt tid till måndag så kanske det blir av då.
Jag har även hunnit dammsuga, baka glutenfri tårtbotten och kokat mat och tvättat flaskorna jag fick av mamma igår till mjödet. Det går framåt gott folk !

Men ett stort - för att jag inte hunnit till gymmet nå än denna vecka och knappast hinner jag i helgen heller. Nå jag kommer igen !

Underbart väder idag det finns hopp om att våren är ändå på väg (fast dom lovat snö imorgon ).
Uppdatering 2 : konserten var bra duktiga ungdomar. Kvällslenk på 4km fixad och nu har jag färgat håret oxå ( hittade gråa hårstrå idag )



Inga kommentarer: