torsdag 5 januari 2012

2012

Då har vi börjat på med det nya året med snöstorm, regn och rusk. Men äntligen kom snön tycker jag , nu ska skidorna fram.
Nyårslöftena ska vi försöka hålla. Själv har jag surfat runt och sökt nya goda matrecept, några har jag redan provat, återkommer med tips senare och en del ska jag ännu testa.
Gymmet ska jag fortsätta med att besöka regelbundet. Idag ska jag dit efter en julpaus. Så egentligen fortsätter jag som förr :) så länge man själv mår bra så.
Ny bil har jag oxå köpt den borde komma i slutet av Januari, fast det känns vemodigt att byta bort den jag har för den har varit toppen.
Annars har vi inget stort inplanerat denna vår, vintersemestern är planerad till v.11 och Lina har ju sportlov v.9 .



Lånar ett citat från en släkting på facebook :

Såhär säger Bondepraktikan:
Om Juledag på en Söndag månd falla, Få wi en warm winter med alla, Och will sig starkt wäder begifwa, Af owäder märk 0ch tillika. Wåren blifwer warm och lin på jorden, Sommaren skall het och torr warda.











Inga kommentarer: