torsdag 17 maj 2012

flygaredagen

I höstas fick jag ett ryck och tog bort några hemska perenner som växte högt och brett , på samma gång grävde jag opp kantstenarna och jämnade till blomrabatten lite. Så idag efter att jag varit i jobbet så tog jag mamma med mig till Plantagen för att köpa nya låga perenner och jord. Få se nu då vad det är för sorts blommor jag köpt för fast det står att dom ska växa 15 cm så i min blomrabatt blir dom alltid jättestora.

Fast det regnat i natt så var det skönt väder ute när jag planterade. Även sallad sådde jag nu ,två sorter blev det. Köpte oxå penseer som jag inte haft på flera år (gillar dom inte) men dom får vara i lådan under köksfönstret tills det är dags för pelargonerna.

Blev precis färdig tills ishockey började. Jag har  lovat Lina att steka plättar än ikväll så ska gör det nu i pausen. Hon har förresten blivit mycket bättre sen den underbara läkaren äntligen gav en hel drös mediciner. Nu just äter hon bara en sorts allergimedicin och tar cortison nässpray och det får hon fortsätta med hela pollensäsongen om det behövs. 

Inga kommentarer: