onsdag 13 mars 2013

uppdatering i vårt vardagsliv

Efter sportlovet har tvättmaskin gått i ett, jobbet har rullat på så förra helgen kändes det riktigt skönt att vara ledig och inte kunde jag städa heller eftersom gubben hade nattskift .Det blev ett besök till Malax till min systerdotter och hennes pojkvän som flyttat ihop i en fin lägenhet.
 Så igår när jag var ledig blev det storstädning och idag blev det vädring av sängkläder och byta lakan.

Idag började vi med ett besök på VCS med dottern och hennes bihålor. Det var 3 månaders kontroll efter punkteringen och röntgen såg bra ut trots att hon haft bihåleinflamation en gång. På måndag blir det pricktest för att kontrollera allergier och sen återstår väl bara operation då om hon får 2-3 st bihåleinflamationer ännu på detta år. Känns skönt att vi kommit så här långt trots det har tagit ett helt år. Avamys kommer att vara hennes vän ännu 6 månader.

Efter sjukhusbesöket tog jag en lugn skidtur på isen för vädret var toppen trots att det vara -10 grader. Nu blir det att baka en cheesecake för jag har bjudit kaffegäster till lördag och resten av veckan/(to-sö) går i jobbets tecken. Hittade ett glutenfritt recept här.

Jag har även fått beställt tid åt mig till sköterskemottagningen för att förnya stelkramp på fredag och hämtat en blankett från FPA så dottern får ansöka om studiestöd.
Resan vi ska göra när min man fyller 40 år är beställd men vi måste alla ha nya pass och vaccinationer. Det finns saker att göra hela tiden.
Det har ju blivit ljust nu på kvällen så man känner sig piggare och vaknar till liv, våren kommer nog trots den är försenad enligt dagens VBL.  Och påskpyntet är framme så nu känner jag att jag är i kapp igen.

Matinspirationen har väl inte varit den bästa men denna vecka äter vi åtminstone detta :
spagetti med mårasåsin
couscous med korv och paprika
texmex kött och moslåda
grönsakskyckling i ugn






Diesel försökte fånga kycklingarna från stolen först men sen kom han på att från trappan får han ju dem.

Inga kommentarer: