fredag 29 juni 2012

Tidningen Skriva

Jag fick hem ett exemplar av tidningen Skriva genom Booked. Efter första genom bläddringen verkade den helt intressant. Nu har jag läst hela tidningen och är imponerad.  Jag skriver inte själv men läser mycket och just deckare tycker jag om så det passade ju bra att jag fick just det här numret som handlade om hur man skriver deckare. Det fanns många författare som jag inte kände till så nu har jag en lång lista på författare och böcker nästa gång jag far till biblioteket. Det var intressant att läsa hur dom olika författarna jobbar och vilka olika steg det finns när dom skriver speciellt eftrsom jag själv slutar läsa en bok om jag inte fastnat efter dom 50 första sidorna.
Boken som Pierre Larancuet och Ricard A R Nilsson  skrev medan dom satt i fängelset ska jag läsa.


Inga kommentarer: