söndag 11 september 2011

lördag

Började lördagen med en sovmorgon. Efter frukost satte jag igång med att städa, ut med sängkläder och mattor i det fina vädret. När dotter vaknat ca 12.30 dammsuga jag och städa även hennes rum ibland löns det att vara sjuk :) fast hon är nog frisk nu. Medan gubben skulle piska mattorna for jag ut på lenk och just när jag hade startat började det regna men jag for i alla fall. Solen lyste, det var varmt och regnade som mitt i sommaren men det blev en kortare lenk i alla fall.
Sen började då undervisningen om hur mamma ska ladda ner ny modern  musik via youtube till mp3. Jag lärde mig fort men tycker fortfarande att det tar alldeles för lång tid.
Efter att gubben grillat några biffar åt oss blev det en promenad med Nina även då i underbart väder.
Dotter fick en kompis på besök, gubben gick i bastun och jag satt ute en stund med grannarna som eldade bort nå skräp ved och förbättrade världen. Sen blev det soffan och tv. En helt bra ledig lördag och nu fortsätter söndagen med samma underbara väder . Nu blir det att besöka suvi-kirppis och bloppis på Skafferiet Ritz med Nina.

_____________________________________________________________________________
Nu har vi rundat alla loppisar, det blev några fynd :) Middagen är uppäten,dotter och kompisar färgar håret på varandra,gubben och jag slappar i soffan. Jag har just bakat en morotskaka till kvällskaffet och i frysen har vi cheesecake som dotter baka igår. Sköna söndag !


Inga kommentarer: