fredag 10 april 2009

Glad påsk

Glad påsk åt er alla. Igår började då vår diet med linser. Vi kokade gröna linser och blandade ner dom i köttfärssåsen. Det lämnade lite gröna linser som man kan förvara i kylskåpet och använda ca 1 vecka. jag har läst det på nätet. Jag tror jag ska baka semlor ikväll som jag blandar ner dom i. Vi rostade även pinjenötter och cashewnötter och blandade i salladen. Personligen tyckte jag inte maten i går smakade nå annorlunda men det var mera jobb att göra den. Få se hur det går , det är väl nyhetens behag, vi prövar på lite linser och sen glömmer vi bort dom.
I dag gjorde dotter påsk frukost åt oss, kaffe, ägg, sallad,paprika, bröd, juice, te, allt var färdigt när hon väckte oss. Det var roligt.
Nu bär det av till Esse med sommardäck på bilen men det går säkert bra. Det är ändå så varmt ute att vägarna blir bara fort.

Inga kommentarer: