tisdag 8 juli 2014

semester

Semestern har börjat och underbart väder har vi ,nästan för hett var det idag. Trots min brännskada på armen som jag får slutdomen om  imorgon av kirurgen så har jag njutit av vädret. Vilken tur att gubben jobbar inom vården som han har fått plåstra om mig nu Sett på fotbollmatcher på WFC, ätit på Faros. Men jag har inte fått va på gymmet eller simma.

I måndags var Lina hemma nästan hela dagen och vi frossade i glass,jordgubbar, ärter,nypotatis och grillad lax. En riktigt fin sommardag. Gubben rev staketet vi har på terrassen, Lina tvätta sin bil och jag titta på.


 Idag fortsatte vi med vårt projekt trots att det var så hett på vår baksida men har vi bestämt så har vi. Jag började med att olja in möblemanget och gubben börja med att riva opp terrassen och kolla var vi måste höja opp den för den har börjat luta lite.

Förra veckan var vi oxå till Tammerfors och köpte en liten bil åt gubben och så besökte vi Ikea förståss.
Större planer än att få terrassen i skick har vi inte på semestern utan vi tar dagen som den kommer förutom att vi ska på  ett bröllop och en släktträff . En släktträff har vi redan avverkat.
Köpte 6 st böcker till semestern 3 har jag redan läst ut. Och igår föll jag oxå för trycket och började se Orange is the new black i min laptop som äntligen fick en ny acku så nu funkar den galant igen.










Inga kommentarer: