tisdag 11 mars 2014

första gången

I helgen var det första gången jag bakade en pinocchiotårta och den blev så god.

Idag drack jag vårens först kaffekopp på terrassen i solen och läste hemmets veckotidning som jag fick av svärmor i söndags.

Idag kokade jag en maträtt med ingredienser som jag inte använt förut och det var svårt att välja i butiken hur kan det finnas sju olika currypasta burkar ? Afrikansk köttfärslåda med smak av citrus heter rätten och det kan bero på att jag har lite sjuk hals och snuva men jag tyckte inte den smakade så mycket fast det var en hel del ingredienser i den. Återstår att se vad gubben tycker.





Köpte en matta som är för tillfället i köket men eventuellt flyttar till hallen. Köpte även nya hand handdukar och påslakan men dom satt jag i tvättmaskin före jag kom på att fota dom.


För ca en månad sen när jag senast var ledig från jobbet tisdag och onsdag blev jag förkyld och nu igen när jag är ledig tisdag och onsdag har jag fått ont i halsen återstår att se vad det bli till men ska far ti gymmet på yoga45 och body45 ikväll med Lina så kanske jag svettas ut det. Annars har jag fått en hel del gjort idag har städat centralgarderoben och radat och vikt om alla lakan, handdukar, dukar och gardiner. Rensade bort en hel del också. Gjort en del ärenden och handlat resten gör jag imorgon.

Jag vill köpa nya gardiner, jag ska köpa nya gardiner :)


Inga kommentarer: