lördag 28 februari 2009

datorer

Tänkte berätta lite om datorerna i detta hus. Det finns några stycken som funkar och några gamla avlagda som står och samlar damm. Men jag har aldrig haft någon egen. Den första vi köpte delade vi alla på , sen fick dottern en egen som hon och jag delade på.
Så när jag fyllde förra sommarn önskade jag mig en egen laptop och det fick jag. Hur länge tror ni det tog innan dottern försöker använda den mer än jag? Med sträng röst säger jag till ibland att datorn är faktiskt min( låter som en tonåring) och får till svar att jag får gärna använda hennes dator eller att hennes är så dålig.
Mannen städar datorerna nu som då och skulle då defragmentera dotterns men hårddisken är full så det gick inte. Han borde installera om program på den sen när vi tagit tillvara alla tusen tals foton som vi vill ha sparat. Andra alltarnativet är att köpa en laptop åt dottern oxå så kanske jag får ha min ifred.
Ett modernt och lyxigt problem i dagens konsumtions samhälle!

Inga kommentarer: